Макар че, театърът заяви ясно своята позиция вече не веднъж, след появилата се днес статия на сайта на нашите приятели от „Хасковска Марица“, ще го кажем пак.
Според заглавието на статията, „Театърът не ни иска парите заради резервации“, ние не желаем да вземем парите на хората. Да точно така е! Театърът продава билети, срещу тези продадени билети публиката получава съответната услуга, театрално представление, концерт, оперета и т.н. След като театърът не може да предостави тази услуга, няма как да вземем парите на въпросните зрители. Конкретната услуга е представлението „Догодина по същото време“, билетите са пуснати в продажба още от края на месец октомври. Спектакълът е включен в месечния афиш за месец ноември. Това е обявено в сайта, официалната фейсбук страница и разпечатаната на хартиен носител програма на театъра. С днешна дата, една голяма част от салона вече е продадена, а останалата част резервирана, поради тази причина няма как да продадем повече билети.
Относно резервациите, които са такъв трън в очите на хората, потърсихме за съдействие български тълковен речник. Там срещу думата резервация е изписано следното: „Мн. Резервации, ж. Запазване, предварително ангажиране на места или на билети за нещо; резервиране. Резервация на маса.“ Поровихме се още и установихме, че резервации правят големи самолетни компании, автобусни компании, кина, опери, нормални театри, заведения и т.н. И с учудване установихме, че не сме го измислили ние!!! Само смятаме за некоректно, твърдението в статията на вестник „Хасковска Марица“, че правим резервации само за редовната ни публика. Това НЕ е вярно, всеки може да направи резервация, дори и г-жа Таня Ванкова и г-н Димитър Николов, стига да го направят когато все още има свободни места в салона. Некоректно е изказването, че ние делим публиката. А какво точно желаеха да постигнат изказалите се по темата зрители? Да вдигнем от местата им хора, които вече са си платили или са направили резервация и да ги настаним на тяхно място. Това не е ли делене на публиката, дами и господа? И то от самите вас! Относно това колко време се пази една резервация, всяка институция, компания или частен бизнес може сам да избере срока. Това не е описано със закон. Но вероятно вие го знаете.
За Драматично-куклен театър „Иван Димов“, публиката не се дели на адвокати и лекари, бедни и богати, руси и черни. Всички сте добре дошли, когато можем да ви осигурим поне едно от 280-те места с които разполага скромният ни салон.
Радваме се, че месечната ни програма предизвиква у публиката подобен интерес. Това представление гостува на наша сцена за втори път. Виждаме големия интерес, затова вече сме говорили с продуцентите му за евентуално бъдещо трето гостуване. Стараем се да подържаме голямо разнообразие от заглавия и жанрове, за да задоволяваме високите изисквания на хасковската публика.
Опитваме се да ви улесняваме във всичко. Затова създадохме за вас, нашия нов сайт www.dkth.bg , където можете да следите нашата програма и най-хубавото е, че през сайта можете да закупите вашите билети лесно и удобно, където и да сте, само след няколко клика. На касата ни можете да заплатите в брой, а от скоро вече и през ПОС терминал.
Ходете на театър, хубаво е!
Стелиян Николов – директор на ДКТ „Иван Димов“
https://haskovo.marica.bg/zriteli-teatyryt-ne-ni-iska-parite-zaradi-rezervacii-Article-168443.html